Al ple de la corporació del mes de Desembre, Compromís Ondara va presentar una moció instant a l’Ajuntament a prendre part de manera contundent amb el tema dels desnonaments. Qüestió que fa uns mesos vèiem d’una manera un tant llunyana i que, per desgràcia, ara ja comencem a patir de prop. La nostra proposta inicial era compromesa.

Compromesa amb aquelles persones que pateixen cada dia un autèntic drama per qüestions econòmiques i que veuen com un dret constitucional com tindre un sostre on poder viure desapareix.

La proposta de Compromís Ondara, anava encaminada a que l’Ajuntament d’Ondara, no ordenarà als Policies Municipals a executar els desnonaments que pogueren produir-se al nostre terme municipal. A més de retirar els comptes corrents de les entitats que executaren aquests desnonaments i que aquests acords foren comunicats a les pròpies entitats bancàries.

Doncs amb aquest tema que tant preocupa als ciutadans i que veiem que cada vegada més famílies del nostre municipi es veuen implicades en aquest tipus de situacions,   Ximo Ferrando va entendre que el col·lectiu de Compromís Ondara volíem fer política i per tal d’evitar a tota costa que poguérem eixir a la foto abans que ell, va ser capaç de tot. Capaç d’intentar que el recolzàrem en propostes d’acord com que traslladàrem aquesta a la junta de seguretat local i a la taula comarcal, o demanar a les entitats que facilitaren i comunicaren els casos de desnonaments a l’Ajuntament i inclús crear l’oficina de mediació hipotecària. Aquesta última ens sembla perfecte.  (Proposta PP)

Però perquè no es pogués dir que el PP ha votat en contra d’una moció de tal calat social, va decidir deixar-la damunt la taula per tal d’arribar a un acord amb les altres forces polítiques.

Un acord que Compromís hem donat el nostre suport. És una declaració que compromet a l’Ajuntament a retirar els comptes corrents de les entitats que no paralitzen aquests procediments, el suport a l’oficina de mediació hipotecària, impulsar ajudes a les famílies afectades pels desnonaments i que els Policies Locals  actuen en llibertat de consciència en aquestes situacions sense cap exigència de responsabilitat per part de l’Ajuntament. En definitiva, un bon acord i completament acceptable per totes les forces polítiques.

Però en aquest cas cal preguntar-nos, qui ha volgut utilitzar aquest tema per fer partidisme? Qui s’ha fet la foto utilitzant els desnonaments per eixir als mitjans de comunicació? La resposta està en les hemeroteques dels diaris del dia 25 de Febrer de 2013, a la pàgina web del Ajuntament en l’històric de notícies. En cap moment  apareix la Portaveu de Compromís o cap membre de la nostra formació i tampoc ho volem. Ara bé, l’Alcalde franquejat per dos de les regidores del PP no falten.

Nosaltres no volem eixir a cap fotografia, i menys utilitzant aquest tema tant sagnant.  Però és clar, estem per a fer política. Ja és hora que els polítics, qui decidim participar en un o altre projecte polític, fem política. Però ho fem per als ciutadans i ciutadanes del nostre poble. Ho fem per les persones de bé i no per als nostres amics o interessos partidistes i populistes. Això i no altra cosa és el que preteníem fer amb aquesta moció.

Per tant, Sr. Ferrando, no ens acuse d’utilització. No ens acuse de voler eixir a la foto. Vostè fa com el “Teletienda”, ho ven tot. Ja ens té acostumats. Nosaltres fem política que és el que s’ha de fer en casos que afecten als nostres veïns i veïnes. Que estem per això.