Cal recordar que aquesta acció reivindicativa, ha estat promoguda i convocada per la Plataforma en defensa de la Sanitat Pública de la Marina Alta i ha estat la tercera de les quatre que tenia previst realitzar la Plataforma. La propera serà el pròxim 18 de desembre a les 21:30h al Centre de Salut de Verger en un acte com el d’ahir a Ondara.

Però el més sorprenent és la capacitat del Equip de Govern i del Grup Municipal del PP d’Ondara, per voler ara fer gal·la d’haver acudit a un acte reivindicatiu d’una acció que ha estat decidida per Marina Salut SA, empresa que gestiona el servei Sanitari a la nostra Comarca i consentida per la pròpia Conselleria de Sanitat. I ací el desficaci, governada al mateix temps pel Partit Popular, partit el qual pertany i participa l’Alcalde d’Ondara Ximo Ferrando i tots els regidors del Grup Municipal Popular.

Pot ser per aquesta raó, l’Alcalde d’Ondara en ocasions i segons en qui parla i segons quines coses, es posa del costat del seu partit i de l’empresa Marina Salut SA i si s’assegura foto i l’acte és mediàtic, està  defenent els interessos dels veïns i veïnes d’Ondara.

Volem recordar que, una vegada anunciat el tancament en Juliol de 2012,  tots els Grups Municipals aprovaren una moció conjunta per que el tancament anunciat no es fera efectiu. Una moció que va ser consensuada per tal de que eixira endavant. Incloent alguna que altra modificació. Però al Juny d’enguany i a petició de la Plataforma, Compromís d’Ondara, va presentar una moció per  a que la gestió Sanitària del Departament de Salut de Dénia torne a ser de manera directa per la Conselleria, rescindint així el contracte amb Marina Salut. I ací el PP d’Ondara i el seu Alcalde, es varen oposar a aprovar-la perquè el posava entre les cordes. En quant al resultat de la moció, el PP d’Ondara va presentar una esmena a la totalitat per demanar informes a la Conselleria, i pel que ens han contestat encara no tenen cap contestació.

Però nosaltres considerem que si de veritat, el PP d’Ondara, els Regidors del Grup Municipal del Partit Popular i el seu Alcalde Ximo Ferrando, estan conscienciats veritablement en la causa, el que han de fer és demanar-li explicacions i exigir-li al seu partit, que és qui té la màxima responsabilitat en quant a Sanitat, que arregle la situació dels veïns i veïnes d’Ondara que veuen com la Conselleria de Sanitat, està més pendent i més preocupada per la situació econòmica d’una empresa privada que pel servei que estan rebent els ciutadans i ciutadanes de la Marina Alta.

Des de Compromís Ondara, creiem que Ximo Ferrando i el PP d’Ondara, estan utilitzant un problema de la ciutadania que poc han fet per solventar, per fer-se propaganda.  Sols els importa la foto i la repercussió mediàtica.

Col·lectiu Local Compromís Ondara