grup1aHan passat molts anys des que la primera candidatura nacionalista es presentara a les eleccions locals d’Ondara. Baix les sigles UPV (Unitat del Poble Valencià) i amb un grup de gent disposada a treballar per el poble d’Ondara, començava aquest llarg, però encoratjador viatge.

El BLOC Nacionalista Valencià va nàixer a València l’any 1998 amb la intenció d’unir els esforços de totes les formacions polítiques Nacionalistes existents al País Valencià i els Nacionalistes d’Ondara hem estat presents en distints òrgans al llarg de tot aquest temps.

Ara ja fa 4 anys, encetarem un viatge, un camí juntament amb INICIATIVA DEL POBLE VALENCIÀ i ELS VERDS-EE. Així del esforç per vertebrar una alternativa necessària, útil i il·lusionant naix a Ondara Coalició Compromís.

El Bloc Nacionalista Valencià, Iniciativa del Poble Valencià i Els Verds-Esquerra Ecologista configuren aquest compromís amb una perspectiva oberta, de col·laboració i de confluència amb totes aquelles expressions organitzades o de treball individual que puguen compartir els trets bàsics de l’acord amb la perspectiva d’activar a la societat ondarenca i valenciana que aspira a protagonitzar un projecte de veritable progrés, de benestar durador, de sostenibilitat ambiental i de dignitat com a Poble.

Esta coalició està oberta a la incorporació d’entitats i persones per reforçar la pluralitat i la força d’este projecte polític. L’esforç en aquest sentit es generalitzarà al màxim i serà un objectiu central de la coalició. La coherència en el treball conjunt fet en els darrers temps a través de COMPROMÍS i les propostes prioritàries per les quals treballarem, és complementa amb una voluntat explicita d’estabilitat i continuïtat dels acords més enllà de les pròximes eleccions, per aconseguir ser decisius en la política local a Ondara i del País Valencià d’ara mateix i del futur.